fredag 26 november 2010

kärlek , jul och fladder lår ..






Jag har många gånger tidigare skrivit om min lilla underbara gubbe och nej jag hittar inte på , han är på riktigt , häromdagen strök han mig varsamt över magen och sa
- Älsklingen min du är det vackraste som finns .. och tänk du blir bara tjockare och tjockare för var dag som går ..
Då är det ju tur att han ligger så mycket på plus som han redan gör annars kan ju en sådan kommentar leda till direkt avrättning.
Kärlek är underbart det liksom fyller hela ens hjärta och själ och jag finner mig själv vandra på små rosa moln fortfarande efter snart 3 år. Som ni vet så har min lilla mage tagit lite tid på sig att synas men nu är den då äntligen här och någonstans så vet jag att lilla gubben har rätt man blir verkligen kurvigare för var dag som går . Jag har även lyckats med det konst stycket att inte kolla på mig själv nedanför midjan , jag har inget där att göra i vanlig fall och när jag väl är vid mina ben så tänker jag ändå inte så mycket på dom MEN nu har jag utvecklat något som jag kallar för fladder lår , hur 17 kom dom dit ? Jag har INTE beställt sådana det är jag helt tvärsäker på och nu kan jag inte sluta tänka på dom , dom liksom klipprar och flapprar högljutt hela tiden hemska saker bort bort bort .
Ja tycker inte att jag gått upp i vikt så jag tänker helt enkelt anta och bestämma mig själv för att jag har tappat muskel massa ( mest för mig egen självkänslas skull) och INGET annat, jag menar det hänger ju ingen annanstans ja ..förutom .. men där har det alltid hängt så det var ju ingen nyhet och något säger mig att dessa ny vunna vänner som nuförtiden kan titulera sig D inte kommer att stanna för evigt till min lättnad men gubbens förtret. Eftersom nu låren för sånt oljud för sig så var jag ju tvungen att ställa mig på en stol så jag kunde se dom ordentligt i spegeln och kära värld lite brun utan sol skulle inte skada , det var som att stå i en provhytt på H&M hemskt med andra ord, undra varför man alltid utan undantag ser absolut otroligt vedervärdig ut inne i en provhytt , de spelar ingen roll om självförtroendet är på topp kliver man in i en sån där djävulsk hytt så är det kört , då får man leta efter självförtroendet på botten utav bottenlösa havet , vilket innebär att jag i stort sett ALDRIG prövar kläder . Kan leda till bekymmer emellanåt.
Jul sakerna fick äntligen komma ur sina lådor idag , dom små gråa tomtarna som har sin givna plats i fönstret . dom stora röda blockljusen som har fått sin plats på bordet , i år skippade vi den vanliga traditionsenliga advents ljusen på bordet och ställde istället dit ett enormt zink fat överfyllt med mossa och 4 stycken julröda gigantiska blockljus men som vanligt när jag jul pyntar så inser jag ju att jag bara MÅSTE ha mera pynt så det får bli en tur till Låg pris ikväll ..
Igår kom äntligen alla jultidningar som tösen jobbat för att sälja . hon sålde så mycket så att hon till sin stora glädje fick en elgitarr , som mamma måste jag ju nu låtsas att den kommer att föra en massa oväsen och att det bara är en massa oljud så att jag i hemlighet kan lira gura när ingen är hemma .
I jultidnings högen fanns även min nya yoga dvd , så nu skall jag börja och bända min gravida kropp i alla tänkbara positioner som finns så förmodligen kommer det vara mer än bara magen som tar emot i morgon bitti när jag skall ur sängen tur för mig är dock att i morgon skall vi hem till syster yster och adventsfika med lite julklappsdragningar så allt jag behöver göra i morgon är att sitta ner och se söt ut en bedrift som till och med en JAG borde klara utav....
Så hej och hå , på med träningskläderna nu kommer jag , tranan , tigern , krigarpositionen .. väck ni elaka fladder lår .. be gone ..

Inga kommentarer: