fredag 20 augusti 2010

Ett gott skratt förlänger livet


Jag är i ett tillstånd av total förvirring just nu . Jag är i vanliga fall det absolut virrigaste jag känner och är dagligen glad över att mitt huvud sitter fast på min kropp för att jag skulle annars lätt lägga det någon annan stans. I går när jag satt i bilen tappade jag bort min plånka , jag betonar att jag endast satt i bilen och höll i den så helt plötsligt var den bara borta och gick inte att finna någonstans. Skrämmande. Jag har påtalat för mig själv 100 ggr att detta är ett helt normalt tillstånd för en Hanna , en jag , men , faktiskt så tvivlar tom jag nu.
I min handväska så bor det ett folk , jag kallar dom rätt och slätt för handväske folket påminner lite om en muckla , dom har även ett tillhåll under trappen på högra trappsteget under vänstra spindel nätet , dom tar , eller flyttar om alla saker som man lägger och sedan inte hittar . Nycklar , glasögon , telefonen , sängen , mjölken ... oboyen kan helt plötsligt stå i kylskåpet tillsammans med hemtelefonen .. sanning .. detta är inte helt otroligt . Har ni drabbats av en muckla måste jag helt enkelt säga grattis , detta är ett obotligt tillstånd och som med åren blir värre... MEN ni är inte ensamma .. det finns flera ..
Men vad beror detta tillstånd på , för lite fisk , för mycket kaffe , tristess i vardagen , stress ingen aning faktiskt jag har alltid varit virrig och det blir ju inte direkt bättre med åren som tur är så har jag en Söt Göte som håller ordning på mig , ja du gumman , brukar han säga , vad skulle du göra utan mig . Ja brukar jag svara , förmodligen skulle jag ha bränt ner huset , och glömt bort vem jag var .. vi har en pejl till hunden som vi använder när vi jagar , det var inte helt på skoj när gubben förslog att jag skulle ha den på mig när jag gick ut i skogen och plockade
svamp så han kunde hitta mig NÄR jag tappade bort mig . I somras åkte jag och en väninna med barn till Västerås för att kika på jänkare , vi vet mycket väl åt vilket håll Västerås ligger och vi visste mycket väl att vi skulle ut på E18 .. ÄNDÅ lyckades vi hamna på E18 mot Oslo .. det är en bedrift bara det. På hemvägen gör vi samma tabbe , fast vi tar E18 mot Stockholm , då undrade ungarna om man kunde sälja mammor på blocket och få NORMALA i utbyte .
Ja jag är virrig , har noll i lokalsinne och minne som en guldfisk men jag har roligt och har skrattat för minst 4 hela livstider , det måste ju vara värt något , speciellt när man säger att ett gott skratt förlänger livet.

4 kommentarer:

karin sa...

kan bara säga <3 kram kram min vän

karin sa...

måste få säga att att du kan järna få hämta hem ditt väskfolk :) så jag hittar mina saker

Hanna sa...

Förlåt vännen .. men tyvärr .. dom vill vara hos dig annars hade dom aldrig klivit ur väskan .. säger bara Lycka till :-)

Lina sa...

Jasså, du har väskfolk du.. Här har vi hustomtar som flyttar om saker.. Fråga Daniel.. Men de brukar alltid ställa tillbaka sakerna när jag letar.. Konstigt det där med hustomtar.. ;)