måndag 23 augusti 2010

I fäders spår för framtids segrar



Tack vare en viss kung måste vi varje år utstå Vasa loppet som tur är för mig och min kropp springer jag inte , den har tackat mig många gånger för detta kloka beslut. Men jag har en underbar familj samt goa vänner som varje år tränar inför detta lopp , ära i höjden till alla dom . Så varje år i Augusti lämnar vi vårat trygga hus och beger oss till vackra Mora . Där tränger vi ihop oss så många som möjligt på så lite yta som möjligt , finns det hjärte rum finns det stjärte rum , och bor sedan som så i 2 dygn
8 personer på en toalett DET är kärlek det . På lördagens morgon ber vi för vackert väder , i år slog det fel och vi fick regn men vackert på em och hela kvällen , sedan beger vi oss till bilarna och kör sedan hela Vasaloppet , 9 mil , för att släppa av alla våra löpare samt hämta upp dom som redan gjort sin kraft ansträngning så rent logiskt blir det ju 18 .. jag blir så oerhört imponerad av alla dessa människor som innan klockan är 8 är iväg och springer den en första milen , alla sträckor har olika längder det finns allt från 4 km till över milen och givetvis olika underlag allt från asfalt till mosse men alla är lika glada OCH trötta när dom kommer i mål på sin sträcka . Vi hade den fruktade kräksträckan i år igen , ja det är precis som det låter , 95 % av alla som kommer i mål hulkar ur sig , ingen trevlig syn , funderar starkt på att byta bort den nästa år eller chocka HELA omvärlden och springa den själv BARA för att visa att man inte BEHÖVER kräkas när man kommer i mål , observera att detta ENDAST är en tanke och en sådan tanke som ja tänker begrava någonstans LÅNGT inne i min lilla hjärna.
Som alltid när man är i trevligt sällskap så lider dagen mot sitt slut alltför fort och snart är det dags för målgång med andan i halsen håller vi koll på klockan kommer vi att hamna under 8 timmar i år ?? Löpare efter löpare ramlar in i mål och till slut spurtar våran sista löpare in över mål linjen , betonas då att han faktiskt bara är 16 år mycket imponerande , och ramlar in på 8h 8 minuter , inte under 8 timmar i år heller MEN 3 minuter snabbare än förra året . Lyckliga vänder vi hemåt till våra stora stugor och har redan lagt upp en ny taktik inför nästa års lopp . Dom fruktade orden att service personalen BORDE springa dyker även upp detta år , service personalen , bla jag , har dock lagt upp en fin taktik för att kunna undvika dessa konversationer , vi slår helt enkelt döv örat till. Bra taktik som hittills funkat och ärligt talat , jag ..springa ... det är något som inte ens tåls att fundera på ..

Inga kommentarer: