fredag 6 augusti 2010

Magi





Jag tänkte att det var dags att visa lite av all magi som hände här hemma , som jag tidigare påpekat så ställde jag mig alltså och glodde på tapeterna och vips så hoppade dom upp på väggen och nu har jag i någon dag stått och glott i badrummet för att försöka framkalla samma magi , utan resultat hitten tills . Min magi är ju såklart min högst älskade sambo , min lilla snickare . Han tröttnade väl helt enkelt på mitt sk apatiska stirrande och fann det både lättare och enklare för husfridens skull att helt enkelt göra som jag ville , underbart . Så nu har vi snart en helt ny hall så vitt och vackert med små magnolior som sprider ut sina grenar över väggarna . Vardagsrummet fick sig ett rejält lyft med en ny hör och häpna svart fondvägg och det lilla köket fick några nya små vänner i fönstret , hög mysfaktor.
Som för dom flesta andra börjar det dra i hop sig för semester slut vilket vi hade tänk att fira med att åka ut och campa ( snuviga som vi är , men frisk luft sägs ju vara bra ) Som alltid under semester tider så skall man ju träffa så många som möjligt på så kort tid som möjligt , vilket i det här fallet , fy skäms på oss , faktiskt har lett till att vi har försummat våran egen familj , detta skall vi ta igen idag .Så med hela bilen full med saker drar vi nu ut i skogen .. och hoppas på att det är och förblir myggfritt.

Inga kommentarer: