måndag 4 oktober 2010

Gustavsbergaren

Så fort jag hörde ordet KANELBULLE i morse visste jag att det skulle bli en sån där underbart härlig dag . Efter en tur med gustavsbergs bussen visade det sig att jag hade haft rätt , hej min gamla vän spypåse trevligt att se dig igen vart har du hållit hus dom sista 2 veckorna ? Tänk den lycka som varar.
I morgon är det då dags för KUB-testet , jag orkar knappt tänka tanken på att något skall vara fel så jag har levt i en bubbla ända sen dess att det vart bestämt att vi skulle göra det och helt enkelt bestämt mig för att om lite mer än 5 månader kommer jag att kräkas ut våran helt perfekta avkomma med 10 fingrar , 10 tår, 2 armar , 2 ben , 2 ögon en näsa , en mun och alla organ på rätt plats.
En klädstorlek mindre än vanligt + lite större svarta ringar under ögonen har jag verkligen märkt att det är skillnad på gravida och gravida. Jag har då mått pyton i 11 veckor helt plötsligt slutar det och det börjar bli guldkant på tillvaron igen , men en kanelbulle förstörde allt idag , jag har kramper , lågt blodtryck och kasst järnvärde med andra ord jag har alltså inte mått så speciellt jätte bra eller mår så speciellt jätte bra heter det kanske även fast jag möter varje dag med ett nytt leende . Men så har vi då dom människor som helt enkelt inte förstår hur det kan vara jobbigt att vara gravid , vadå kräkas lite illamående var man väl men det är ju inget att hänga läpp för . Du vet att om du inte äter riskerar du att få missfall , det är ju ganska så dumt av dig att banta under just denna tid , ät ordentligt istället en bit kött , en korvlåda , bacon , blodpudding borde du ju äta det är det mycket järn i .
Att ens försöka få dessa människor att förstå att måendet inte är frivilligt även om graviditeten är det är såklart helt hopplöst. Men en egoistisk tanke dyker ändå upp i mitt huvud , må satans alla kramper drabba dig .. MEN då har vi ju det där hemskt jobbiga ordet KARMA .. Ni vet man säger att någon har en stor finne , har gått upp "lite" i vikt eller kanske inte passar i rosa , vem sitter nästa dag med en gigantisk finne mitt i pannan , vem går upp 10 kg på ett år och aldrig mer kan sätta på sig en rosa tröja utan att tänka på julskinkor ? Karma , ett starkt ord så tanken susar alltså bara flyktigt igenom mitt huvud och istället säger jag , visst är det så och bara ler och nickar. Jag måste ha varit otroligt olydig i mitt förra liv , eller livet för det med kanske , som får utstå allt , inte allt men mycket , ibland just nu tycker jag mest jätte synd om mig själv därutav dessa tankar , vilket jag tycker att jag har rätt till efter att ha torkar kräkor , och snorat en hel dag och febrat men det är ju bara jag .
Kärlek är bland annat när man tänker något som den andra utför innan man ens har sagt något. Så funkar det i vårat hemmaliv , jag tänker han utför , ett extremt bra exempel var igår , jag var hängig och frös och bestämde mig för att ta en lång och ganska så varm dusch när jag har stått ett tag inser jag att jag har duschat för varmt för länge och börjar känna mig lite yr , just precis när jag ropar på gubben kommer han insusandes som en riddare i vit rustning och med sig har han ett STORT glas vatten , en gigantisk handduk och en famn såklart.
- jag tänkte att du nog hade stått här lite länge säger han när han tar emot en lagom yr mig
Tyvär fick han inget mer än ett leende tillbaka mycket möjligt någon osammanhängande mening om äkta kärlek , men som vanligt så ler han bara och säger jag älskar dig också. Det är väl ändå tur för en mig att jag har en sån som Gubben min som tar hand om virriga , senila , gravida , lyckliga , paranoida jag ..För annars vet jag inte hur tillvaron skulle te sig .. Länge leve kärleken ..

Inga kommentarer: