torsdag 7 oktober 2010

Körkort





Jag blir så förbannad så jag går upp i sömmarna snart , jag anser inte mig själv vara direkt ointelligent inte alls , lite lätt lagom snurrig , virrig absolut men kanske på det mera charmiga sättet än det dumma blondin sättet . Idag har dock mina hjärnceller tagit semester , ni vet skämtet :
Vad kallar man en blondin med 2 hjärnceller ? Gravid
Inget kan stämma in mera idag än just det. Jag sliter med mitt körkort , tycker att det körmässigt ha gått ganska så bra ändå , har inte kört i diket , har inte kört över , på eller ens snuddat någon annan levande varelse , har inte krockat eller gjort någon sådan tabbe förutom att börja med körkortet vid 30 års ålder då. Rädslan har dock varit alldeles för stor och stödet för litet för att våga ta tag i det tidigare , men nu så är jag ute på vägarna och rullar i mina 30 km / h . Teorin har dock varit ett annat kapitel , det var så mycket mera jobb med det än jag ens kunde ana , jag har dock allt hemma , jätte fina helt okomplicerade data program nya fina böcker som tom luktar gott , block att anteckna och skriva i . Jag är helt och hållet i det sk slutskedet , där det som fattas är halkan , och kunskapsprovet samt uppkörningen , inte så mycket tänker ni då , jo det är det när man misslyckas totalt med att svara på 70 enkla frågor men idag var dom banne mig på arabiska , och tålamodet det tog sina resväskor och tillbehör och packade när jag vart gravid och istället för att bita i hop och stå emot dom hårda kastvindarna satte jag mig ner och tjöt som ett litet barn . Förbannelse över dom människor som hittade på dessa prov och det är tur både för mig och allmänheten att man KAN göra sk kunskapsprov hemma INNAN man beger sig ut i den hårda världen. Så nu skall jag ta lite glass , sjunka ned i en otroligt stor hög av självömkan under mina nya fina bruna filt med rosa blommor på och kolla på Mclouds döttrar för att sen åter igen slänga mig in i teorins värld . Jag kan ..jag ska ..

4 kommentarer:

Linda sa...

Körkortet... ha ha... det har inte jag heller tagit ännu... men borde... Jag försökte en gång för många år sen, men man vart inte direkt peppad av en låtsaspappa som satt och mordhöll i handbromsen så fort jag satte mig bakom ratten...
Men du, du ÄR duktig och du KAN fixa det!!

Karin sa...

Du är duktig och du kan vi ska ju till London när vi har körkort :) puss gumman

Jeanette1981 sa...

Ta bara och slappna av lite så blir det bra sen. Ta lite i taget. Du klarar det.
Klarade jag det så klara du det :-)
Så se så upp med hakan

Emma sa...

Jag kan förhöra.jag hjälper dig gärna ta vara på den kompetens du har omkring dig nu vännen!!!bara du hör av dig..är bra för mig med att hålla allt vid liv nu när ja har tagit uppehåll!! kramar